>> Home >> Forums >> IPMS Stockholms Allmänna Forum >> This page

>> Allmänt >> In English >> In the Works >> Buy, Sell & Swap

Helt utan koppling till modellbygge..
By Erik Hagman 08 Aug 2007 15:12 -- This message has 9 replies.
Hide replies | Print version

Men kanske ändå, eftersom det kan handla om 'modellrelaterad forskning' här så måste jag bara lägga ut en bild jag nyss fick hemifrån; vi har inga barn själva men så fort nån småtting kommer på besök så kravlar de upp i min gamla flygstol.

Image source: http://i137.photobucket.com/albums/q214/klumpas/Conny.jpg

Sen sitter de bara där och trivs. I detta fall är det Constanza som väntar på hjälm och handskar. Då jag inte bygger särdeles många svenska kärror är väl bildens relevans i förhållande till modellbygget lite skakig - men om inte annat är stolen en utmärkt barnpassare - speciellt som man kan spänna fast dem ordentligt så de inte rör sig så mycket och fingrar på mina modeller!!

• Jaha, nu gjorde du mej ännu mer Svensk!

By Tobbe 08 Aug 2007 15:21 -- This message has 4 replies.

Som utflyttad svensk inser man att Jantelagen är ganska svenskt.

MEN jag blir rejält avundsjuk när du har en 37-stol som mysfotölj. Varför har du en hemma och inte jag ;-)

Bilden är i varje fall fin, har du bilder tagna från sidorna så är de också intressanta.

/Tobbe, som ändå vet hur det känns att sitta fastspänd i en sån stol vid M=0.94.

• Will do!

By Erik Hagman 08 Aug 2007 15:34 -- This message has 3 replies.

Jag fotar den runt om och lite närbilder nu i helgen. Ska jag lägga ut dem här eller skicka? Vi håller på att ändra i vardagsrummet där den står så den kanske blir hemlös - men jag såg en äldre, polerad raketstol på inredningsavdelningen på Harrods härom veckan - pris runt 9000 pund - så kanske man kan avyttra den till en galen och smakbefriad rikeman!??

• Lägg ut!

By Tobbe 08 Aug 2007 15:40 -- This message has 2 replies.

För att citera en känd reporter från 1970-talet.

Det är trevligt om du vill dela med dej av fotona här på forumet så fler kan ta del av dem till sina Viggenbyggen.

MVH
        Tobbe

• Hur kan det...

By Patrik Kennetsson 08 Aug 2007 18:18 -- This message has 1 replies.

komma sig att du innehar en sådan tingest i ditt vardagsrum ?!?

Finns det en intressant historia att berätta måntro ??

/Patrik

• en intressant historia

By Erik Hagman 09 Aug 2007 08:42

har den inte.... Den stod i vardagsrummet en dag när jag kom hem ;-)

• F-n vad jag garvar

By Göran Nordin 09 Aug 2007 01:21 -- This message has 1 replies.

efter ha sett den helt unerbara bilden, så tack för att du förgyllde min kväll Erik. En helt genial idé att ha en katapultstol i lägenheten/huset. Hur är komforten för längre sittningar framför dumburken? En tanke som slog mig tämligen omgående var att, förutom att den är perfekt för bångstyriga barn, så torde väl den också vara det optimala stolen för att fyllna till i eller? ;-)

MvH
    Göran

• Nyttja icke starka drycker

By Erik Hagman 09 Aug 2007 08:45

Ithy de skapar förvirring och omoral. Men visst är idén lysande. Faktum är att stolen är mycket bekväm och man sitter 'som gjuten' i den; i alla fall jag och de flesta barn. Sambons familj, som alla är långa som wookier, sitter dock inte lika bra!